تبلیغات
تکنولوژیست ها - توصیه برای جلوگیری از پوكی استخوان

مرتبه
تاریخ : جمعه 11 اسفند 1391
ما نمی توانیم تمام عواملی که منجر به شکستگی های اوستئوپروتیک می شوند را کنترل کنیم اما خانم ها می توانند با به کار بستن توصیه هایی به قوی تر شدن استخوان ها و محافظت از آن ها کمک کنند. هشت توصیه زیر را که برگرفته از گزارش مرکز سلامت زنان هاروارد در سال 2008 است، به خاطر بسپارید.

1- از مواد مغذی حیاتی بهره مند شوید! 
 از رژیم غذایی سالم که تامین کننده مواد مغذی چون پتاسیم، منیزیم، فسفر، کلسیم و ویتامین D است، هم استفاده کنید..

2- ورزش كنید!

دست كم به مدت 30 دقیقه از فعالیت های ورزشی قوی کننده استخوان در اکثر روزها بهره مند شوید. این فعالیت ها شامل ورزش های تحمل وزن همانند دویدن یا پیاده روی سریع و ورزش های استقامتی هستند.
3- سیگار نکشید!


تخریب استخوان در سیگاری ها سریع تر انجام پذیرفته و میزان شکستگی در این افراد بالاتر است.


4- شرایط خود را دریابید!

بسیاری از رهنمودها غربالگری اوستئوپروزیس را از طریق سنجش تراکم ماده معدنی استخوان(BMD) در آغاز سن 65 سالگی توصیه می کنند. این تست برای افرادی که دارای سابقه بیماری های خاص هستند یا مصرف کننده داروهایی هستند که خطر شکستگی را افزایش می دهند، باید در سنین پایین تر انجام شود.
5- از داروهای محافظت کننده استخوان استفاده کنید!


خانم هایی که در سنین پس از یائسگی قرار دارند و در گذشته دارای شکستگی استخوان بوده اند یا رتبه تست BMD آن ها 5/2- یا پایین تر از آن است باید از داروهای پیش گیری كننده پوكی استخوان استفاده کنند. خانم ها با داشتن رتبه 2- تا 5/2- نیز باید از این داروها بهره گیرند.


6- از افسردگی خود غافل نشوید!


محققان به ارتباطی بین افسردگی و کاهش تراكم استخوان دست یافتند. به عنوان نمونه تراکم توده استخوانی در خانم هایی با تاریخچه افسردگی ماژور کم تر و سطوح هورمون کورتیزول که با از دست دادن استخوان مرتبط است در آن ها بیشتر است. اگر شما در حال حاضر از نظر افسردگی تحت معالجه هستید از پزشک خود در خصوص نیاز به انجام تست BMD سئوال کنید.


7- وزن خود را در حالت سلامت نگه دارید!


وزن پایین تر از 127 پوند یا داشتن توده بدنی زیر 21 عامل خطر ساز برای پوكی استخوان محسوب می شود. از دست دادن وزن در دوران یائسگی احتمال کاهش توده استخوان را افزایش می دهد. از مصرف غذاهایی که از نظر کالری در حد بسیار پایینی هستند یا از غذاهایی که فاقد همه گروه های غذایی است، اجتناب کنید.


8- از زمین خوردن اجتناب کنید!


با احتیاط و به آرامی گام بردارید. از روشنایی راه پله ها و مدخل ورودی ساختمان ها اطمینان حاصل کنید. به منظور تعادل و جلوگیری از سرخوردن در حمام از دست گیره هایی که در وان یا در کنار دوش نصب شده اند، استفاده کنید




ارسال توسط fatemeh golami
آرشیو مطالب
امکانات جانبی
blogskin

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ